Thuis atelier week 16, 26 april.
Einde in zicht !
Ik hoor al van vele prikken in armen,
ook eind van het seizoen is in zicht.
Er zijn nu 16 virtuele lessen geweest, volgende week is het mei vakantie en er is goede hoop dat eind mei we elkaar nog een keer kunnen zien.
Het aantal virtuele deelnemers slinkt, het word mooier weer.
Ik wil graag van 17 mei de laatste les maken. Dat betekend na vandaag nog twee lessen.
Dus nu het nog kan……
Landschap - kunst
Een vierde dimensie toevoegen.
Het idee is om een landschap te schilderen waar er iets gebeurd wat verbazing oproept.
Je plaatst iets in het landschap en schildert het gelijkertijd waardoor het lijkt alsof het er altijd heeft gestaan.
Betekenis geven aan je omgeving.
Het kan al met een voorwerp wat je dierbaar is. Of een gebeurtenis.
Hoe plaats je dat in een landschap, groot/klein/in 1 kleur, ergens op, ergens onder ?
Of de manier waarop je iets schildert, Hieronder zie je een schilderij van Armando.
Landschaft, 2018
https://hollandsemeesters.info/posts/show/7993
Het landschap is een belangrijk thema in Armando’s oeuvre. Als kleine jongen groeide hij op in de buurt van kamp Amersfoort. Hij is zijn hele leven beïnvloed geweest door de gruwelijkheden die hij tijdens de oorlog van dichtbij meemaakte. Jaren later introduceerde hij de term schuldig landschap om duiding te geven aan de bomen en bossen die getuige zijn geweest van geweld en wreedheid, maar daar geen sporen van tonen en gewoon argeloos doorgroeien. Met zijn typerende, expressieve verfstreken gaf hij in zijn schilderijen op vorm aan deze landschappen.
Botanisch tekenen.
Tijd voor de bloesem, rondom spatten de bloemen open. Ik kon niet achter blijven. Voor jullie deze week de bloesem van een perzik.
Het is de kleurrijkste onder de bloesems denk ik, roze rood.
Dus met ons materiaal echt een uitdaging om deze kleur te pakken te krijgen.
Ik zou zeggen eerst aquarel en dan aandikken met kleur potlood.
Groeten van de Juf